marți, 15 septembrie 2009

Cea mai veche meserie..sau poate nu..

E ora 23.20..o noapte de luni..plec de la munca si ca in fiecare seara urc in taxi si visez la patul de acasa..In seara asta e ceva nou pentru ca trebuie sa duc mai intai o alta colega acasa...vorbeste mult..cred ca e din cauza oboselii..ii tin hangul, coboara, doar ca portia de logoree imi provoaca foame..ii spun taximetristului..Domnul 04..ca vreau sa trecem pe la un Non Stop sa iau ceva de mancare..

Imi spune ca ma duce undeva unde stie el ca se fac cei mai buni hamburgeri..zic..„Hai!”..ca si asa nu am mai bagat in mine un hamburger de 1 an..sa fie..numai ca obtin din partea lui promisiunea sa nu ma trezesc cu vreo intoxicatie alimentara..Imi zambeste si spune..Domnisoara..acolo mananc si eu si colegii mei si pana acum nici unul nu s-a scarpinat..

Ajungem..stau la coada cam 20 min..era un MrBurger din spate de la Romana..imi iau un hamburger special..intre noi fie vorba, nu a fost atat de special..acum stiu de ce nu am mancat hamburger de aproape un an..nu imi place..ajung inapoi in masina..ii iau si o apa plata soferului pentru ca de mancare nu a vrut; abia mancase si el..incep sa mananc..

De obicei meseria de stilist (frizer, coafeza), cosmetician, taximetrist presupune sa iti asculti clientii, sa ii auzi cum se vaita de cine stie ce li se intampla prin viata...in cazul meu a fost cam invers..
Omul mi-a vorbit de cele 3 case pe care le-a facut cu tot ce trebuie in ele si ca acum a ajuns sa manance numai pe la fast food..sau pe la cate una din fetele ocazionale pe care le „detine” in medie, cam o saptamana..

Intreb eu..„Sa inteleg ca ati avut 3 sotii?”..
El: „Cam asa ceva, aproape sotii..si un copil..Pana la urma cea pe care o voi duce la altar cred ca va fi o prostituata..”
Eu: „Pai si credeti ca daca e prostituata nu e o femeie ca oricare alta..s-ar putea sa aveti surpriza sa gasiti in ea un partener de viata mai potrivit decat ati crede vreodata..”
El: „Sigur gasesc un partener mai bun decat ceea ce am avut inainte..”

Astfel mi-am adus aminte de o discutie in contradictoriu despre cea mai veche meserie din lume..daca e prostitutia sau cea de vanator/culegator..
Si sustin in continuare ca nu prostitutia e cea mai veche..si ca e doar o expresie intrata atat de mult in constiinta comuna incat pare si corecta..

Dupa ce s-a ridicat pe verticala, homo sapiens a trebuit sa supravietuiasca..ca orice animal..reproducerea sigur era o necesitate, la fel si hrana..nu am date sa pot preciza daca se reproduceau de mai multe ori decat se hraneau, sau invers..cert e ca sigur partenerul nu era recompensat pentru actul de reproducere, decat eventual cu o placere fizica..
Sa nu uitam ca definitia prostitutiei e aceea ca reprezinta indeletnicirea unei persoane care practica relatii sexuale cu scopul obtinerii unor avantaje materiale (bani, bunuri sau favoruri)..iar reproducerea vine (sau cel putin venea) din instinctul primar de perpetuare a speciei..asa ca in mod cert acum milioane de ani partenerii nu stateau sa negocieze pretul (nu existau bani), nu veneau cu o legatura de banane, un vanat sau cine stie ce si mimau „Stai o tura pentru astea?”..
Oameni..intelegeti..nu aveau bani, nu intelegeau din schimbul de parteneri ceea ce intelegem noi astazi, comunicau la nivel de semne si sunete..nu trebuiau sa stea o tura ca sa aiba ce manca pentru ca efectiv isi procurau hrana..iar reproducerea era practicata din instinct de supravietuire, nu pentru alte foloase..

Concluzia..cea mai veche meserie e cea de..vanator/culegator..

Iar prostitutia ca meserie probabil ca a aparut odata cu prima moneda si cu activitatea de comert..

PROSTITÚȚIE s.f. Faptă (infracțională) comisă de femeia care practică relații sexuale cu diverse persoane pentru a-și procura mijloacele de existență. ♢ Casă de prostituție = bordel. ♦ Viață dusă de o prostituată. ♦ Fig. Înjosire, degradare. – Din fr. prostitution. (Dictionarul explicativ al limbii romane, 1998)

PROSTITÚȚIE s. f. 1. ocupație a femeii care întreține relații sexuale contra unei plăți sau a unor avantaje materiale; (p. ext.) stare în care membrii societății duc o viață sexuală instabilă, schimbându-și partenerii. o casă de ~ = bordel. 2. (fig.) înjosire, folosire degradantă a calităților, a talentului. (Marele dictionar de neologisme, 2000)

PROSTITÚȚI//E ~i f. Îndeletnicire practicată, de obicei, de femei, care întrețin relații sexuale cu scopul de a-și câștiga existența./ (Noul dictionar explicativ al limbii romane, 2002)

Las la latitudea domniilor voastre daca vi se par corecte sau macar daca cuprind cat de cat definitiile de mai sus sensul cuvantului „prostitutie”..
Si..un sfat..nu mai judecati pentru ca nu aveti nici un drept..

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ai dat definitia prostitutiei, de ce nu ai dat si definitia vanatorului si cea care face diferenta, definitia meseriei?
Spun asta pentru ca o meserie consta in prestarea de servicii, prestare pentru care mai apoi, obtii un profit (adica primesti ceva in schimbul lor). Astfel, inaine de Homo-Sapiens (da, de atunci dateaza vanatul si agricultura), omenii care veneau acasa cu mamutul nu primeau nimic in schimb, pentru ca faceau asta pentru a supravietui nu numai ei, ci tot tribul.
In schimb, pentru prostitutie (care dateaza probabil chiar inainte de sec. 18 i.Hr), s-a mers de la bun inceput pe ideea de a se da ceva in schimbul acelui act, facand astfel prostitutia CHIAR sa fie cea mai veche meserie de pe pamant.

Alina Badura spunea...

Draga Anonimule, uite si definitia..

MESERÍE, meserii, s.f. Profesiune sau îndeletnicire bazată pe un complex de cunoștințe obținute prin școlarizare și prin practică, care permit celui care le posedă să execute anumite operații de transformare și de prelucrare a obiectelor muncii sau să presteze anumite servicii; îndeletnicirea meseriașului; calificarea profesională a meseriașului; meșteșug, meșterie. ♦ P. gener. Profesiune (de orice fel). ♢ Școală de meserii = școală în care se pregăteau în trecut cadre de muncitori calificați. ♢ Loc. adj. De meserie = calificat într-un anumit domeniu de activitate; de specialitate, competent. ♦ Ocupație; preocupare. – Din mesereare (înv. „slujbă, funcție” < lat.). ( Dictionarul explicativ, 1998)


„Ai dat definitia prostitutiei, de ce nu ai dat si definitia vanatorului si cea care face diferenta, definitia meseriei?”..Nu mi-am propus sa dezbat daca prostitutia e sau nu o meserie, deci nu aveam nevoie de definitia meseriei pentru a face diferenta, pentru ca nici eu nu mi-am facut inca o parere..in unele parti ale globului e practicata din mama in fica cu mandrie (vezi provinciile Indiei), in altele e pedepsita prin bataie cu pietre..

Am spus doar ca nu e prima meserie. A fi vanator consider ca era o meserie in adevaratul sens al cuvantului pentru ca doar unii se pricepeau sa vaneze si sa asigure astfel hrana tribului. Altii ramaneau sa apere tribul, altii erau vraci sau preoti, altii erau priceputi la a sculpta piatra si mai apoi sa transforme fierul in arme. Deci uite, si meseria de fierar era inainte de prostitutie.
Sa spui ca..„In schimb, pentru prostitutie (care dateaza probabil chiar inainte de sec. 18 i.Hr), s-a mers de la bun inceput pe ideea de a se da ceva in schimbul acelui act, facand astfel prostitutia CHIAR sa fie cea mai veche meserie de pe pamant.” Sa tragi dintr-o premisa ce nu are acoperire o concluzie falsa e..fals..

Daca e sau nu meserie..nu ma pot pronunta si nici altii nu stiu daca au argumente destule, dar in mod clar au existat multe alte meserii inainte de activitatea de prostitutie.