luni, 25 aprilie 2011

Serios, a inviat?

Cand eram mica nu intelegeam de ce mi se spunea ca religia mea e buna si ca a altora e rea. Apoi am aflat ca e o diferenta mare intre credinta si religie. Apoi am aflat cam care sunt celelalte religii si in ce constau. Mi-a placut ca suntem diferiti. Dupa am descoperit ca nu e bine sa fii atat de diferit, ca incepi sa te lupti si sa te omori pentru ca esti difert, omori in numele a ceva in care nu stiu cat crezi sau cat o intelegi.

Apoi vezi cum religia pretinde bani, pamanturi, cladiri. Cum sprijina sau acuza politic, cum defileaza prin sarada electorala. In sfarsit, ajungi la varsta la care vezi ca totul e marketing. Marketing de razboi, de imagine, imobiliar, marketing religios.

De ce trebuie sa fim atat de diferiti? De ce? Pastele ar trebui sa fie motiv de sarbatoare si de intelegere, sa fim mai luminati. Dar nu, atatea mii de ani de indoctrinare nu au cum sa se stearga. Unde o sa ajungem? Serios, cand nu ne vom mai omori in numele religiei, cat vom mai pupa mana preotilor fara sa ne gandim daca au fost sau nu la baie inainte si s-au spalat pe maini?

Si pentru ca Iisus se naste in fiecare an in aceeasi zi si la catolici, si la ortodoxi, dar moare si invie diferit de obicei, ma minunez!
Si tare ma intreb cam care ar fi parerea Sa la asa minunatie omeneasca! Ar zice, „Doamne, iarta-i pentru ca nu stiu ce fac?”
Ma repet, cred, dar nu mai cred in reprezentantii  religiei!


Dragilor, Hristos a inviat!
Si cum bine zice o prietena: „Serios? A inviat?”

Niciun comentariu: