joi, 30 decembrie 2010

Nitel patriotism nu strica nimanui!

Trebuie sa va povestesc de o seara de pomina. Ce e drept, trebuia sa sarbatorim o Andreea pe care nimeni nu o stie de Andreea, dar orice motiv e binevenit pentru a iesi. Ati ghicit, era 1 decembrie si noi o sarbatoream pe Sfanta...Andreea, care de fapt e Andreea o data pe an si sfanta cam tot o data!
Am sfarsit prin a canta „Ardealul, Ardealul, Ardealul ne cheama...” sau „Desteapta-te romane!”. Iar spre sfarsit „Daca pleci, ia-ma si pe mine..”, „Esti mireasa vietii mele...”, „Sunt vagabontul vietii mele...maturator de praf de stele”.

De ce va povestesc ceva ce s-a intamplat acum o luna? Ma gandeam la sarbatorita si mi-am dat seama ca are gusturi in a alege locatii minunate si, deasemenea, vreau sa va recomand cu caldura Gyuri's Pub! V-as recomanda la pachet si prietenii mei, dar cum prieteni ca ai mei rar gasesti, macar de partea realizata de Gyuri's Pub sa aveti parte! Muzica live, patron cu talent si vin fiert bun!

Am trait romaneste pentru cateva ore. Nu stiu daca e vorba de trecerea timpului, de faptul ca incepe sa imi placa sa dansez o perinita asa cum trebuie, sa dansez o sarba sau un blues autentic romanesc. Sau poate imi place folkul romanesc si imi dau seama ca il ador pe Valeriu Sterian si il simt mai viu decat l-as fi simtit daca ar fi fost cu adevarat viu. Sau Laura Stoica si actorul sau grabit! Ma gandesc la actorii grabiti ce trec prin viata noastra? Vin, stau, zambesc, pleaca!

Am spus in seara aceea ca ma simt batrana, ca doar ei se bucura atat de mult la acordurile populare! Ba pardon, sa-mi fie cu iertare greseala. Acum spun ca ma simt vie si atat! Ma simt foarte vie! Am patinat pe gheata fara frica de cazatura, mi-am ciocnit calcaiele in aer, am dansat un blues in bocanci si blugi si clar m-am ametit cu vin fiert!

Si daca tot imi incepusem dimineata la munca in urale de „La multi ani romane!”, am terminat ziua in cuvinte de lauda pentru un folclor bogat si minunat, fie el ca te indeamna sa bei vinul cu borcanul sau sa-ti iei la bataie soacra!

Niciun comentariu: