joi, 22 aprilie 2010

Marturisire

Nu stiu sa cer ajutorul, nu am stiut niciodata!
Insa de ceva timp, am inceput sa invat ca nu pot singura, ca atunci cand mi se ofera ajutorul ar trebui sa il accept...ca trebuie sa ceri ajutorul atunci cand ai nevoie de el.

Nici nu stiu cand am inceput sa accept sa fiu ajutata, cand am acceptat ajutorul cuiva la bagaj, cand am cerut cuiva ajutorul atunci cand eram la pamant si am fost surprinsa sa mi se ofere imediat o mana, cand i-am cerut mamei bani fara sa ii spun ca ii voi da inapoi sau cand am spus ca am nevoie de ajutor pentru a ma descarca, pentru a vorbi.

Nu pot sa spun exact care a fost acel moment, dar pot sa spun perioada, respectiv in ultimele noua luni. Cum spune un profesor drag mie, „Lucrurile minunate se intampla in noua luni!”

Motivul pentru care nu am stiut niciodata sa cer ajutorul a fost faptul ca m-am maturizat mai devreme, am fost lovita de viata mai devreme decat altii, am aflat ce inseamna datoriile, responsabilitatile, respectul, tristetea, riscurile, inainte sa descopar ce inseamna termenul acela „multime” din matematica. Uite asa mi-am amintit ca am baza in matematica-informatica, nu prima mea dragoste, ci prima mea ura. Si nu matematica saraca m-a facut sa o urasc, pentru ca nu ar fi avut cum, ci un specimen de homo sapiens, ca doar noi putem sa determinam ura.
Am fost obisnuita ani de-a randul sa mi se ceara ajutorul de catre cei din jur, in nici un caz sa cer eu ajutorul, astfel ca mi se parea natural sa fie asa.

Nu o sa va vorbesc de copilaria mea minunata sau de adolescenta mea plina de responsabilitati si maturitate. Nu o sa va vorbesc nici macar despre perioada liceala care a reprezentat o schimbare brusca pentru mine.

Nu, nu vreau sa va vorbesc despre asa ceva, ci despre invatacelul Alina, Pingu, Alinutza, Badurica, spuneti-i cum vreti..acest invatacel care incapatanat cum e, vrea sa invete sa ceara ajutorul. Acum e cam stangaci acest invatacel. Nu e, nu vrea si nu va fi niciodata perfect, ci perfectibil.

Dar acest invatacel va sti sa ceara ajutorul atunci cand are nevoie, si asa cum multumea acum cateva zile celor dragi, lor le datoreza si acesta lectie.

Niciun comentariu: