vineri, 19 martie 2010

Lupul schimba parul, dar naravul ba

Imi plac zicalele acestea populare. Descopar adevarul si invatatura din spatele unor glume traditionale. Nu vreau sa urc vaca pe casa asa cum incerca Pacala, nu vreau sa neg adevarul din spatele cuvintelor „Prietenul la nevoie se cunoaste!”, sau sa spun ca ceea ce m-a invatat bunica in copilarie cu referire la „Mutul care f*** pamantul, care tace si face!”...
...iar eu, eu m-am declarat mereu un drac, pentru ca drac mort si rata inecata n-a vazut nimeni. Bine, poate o rata inecata da, dar drac...

Folclorul romanesc este fabulos, traditia este extraordinara! As vrea sa gasesc o culegere de zicale, proverbe, fabule si morale. Sa reascult bancurile si umorul din perioada comunista, sa ma uit la maestrul Caragiu si sa ma minunez de cum pune in scena Mefisto, plecand tocmai de la zicalele legate de Dracu!

Dar vroiam sa va vorbesc despre o anumita invatatura din strabuni, si anume „Lupul isi schimba parul, dar naravul ba!”

I-am testat adevarul in mai toate domeniile. Incepand cu dragostea, familie, munca, cercul de prieteni, show biz, dar s-a adeverit si in actiunile mele, atat cat reusesc eu sa ma analizez.

Cand iti accepti iubitul/iubita, prietenii, accepta-i asa cum sunt pentru ca ei nu se schimba. Se pot preface mai bine sau mai rau, mai mult sau mai putin. Se pot preface doar pentru a te impresiona sau pentru ca te iubesc si vor sa ii vezi altfel.

Ii poti vedea intr-un anumit mod pentru ca peste ceva timp sa declari ca s-au schimbat, ca nu mai sunt ca inainte. Ba pardon, oamenii nu se schimba. Se cizeleaza, dar nu se schimba. Iar daca ei se dovedesc altfel decat cum ii stiai inseamna ca nu ai vazut adevaratul om sau ca nu ai vrut sa vezi adevaratul om din spatele mastii.

Din proprie experienta spun ca am vazut ceva ce nu era. Am speram sa se schimbe el, ea, ei. Am crezut in promisiunile si regretele lor. Daca ea regreta ca este asa si ca ii face rau, ma gandeam ca va duce la bun sfarsit acel proces de schimbare. Pe naiba!

Iubitul sau iubita nu mai sunt ca la inceput? Ti se pare doar! Nu ai vazut bine. Si nu e vina lor, ci e vina ta ca nu ai vrut sa vezi ceea ce era evident.
Prietenii sunt neindemanatici! Unele persoane iti par prefacute pana in maduva oaselor? Ehe, felicitarile mele. Ai inceput sa vezi in sfarsit.
Din pacate sunt persoane care traiesc toata viata in prefacatorie, care nu vor sa vada asa ca daca ai inceput sa intrezaresti macar adevarul despre cei din jur, bravo.

Nimeni nu se schimba! Toti ramanem la fel, cu bune si cu rele, iar daca iubesti, iti accepti prietenii asa cum sunt. Iar ei daca te iubesc, se vor slefui!

Dar doar atat! Asta e maximul admis!

2 comentarii:

Ionuț Pătrașcu spunea...

Ai dreptate cu proverbul ăsta. Totuși mai există și proverbe ca „bătaia e ruptă din rai”, care nu sunt tocmai inteligente.

Alina Badura spunea...

„bataia e rupta din rai” e o vorba crunta, dar are un adevar dovedit in istorie. Acum mult timp functiona la educarea copiilor. Astazi nu mai e valabila si nici acceptata.