vineri, 21 august 2009

ProTv sau ProTampiti si Violenta?

E adevarat ca nu m-am mai uitat la stiri in ultimii ani, printre altele si influentata de informatiile de interes national ce se perindau pe la ora 17 la ProTv, post care la inceputuri era un exemplu pentru canalele private din Romania.
Cred ca totul a inceput cam acum 4-5 ani, cand din nevoia de rating (daaa rating egal profit asa ca poate as fi inteles aspectul economic, nu si cel de indobitocire a natiunii), s-au hotarat ca nu ne ajung 3 buletine principale de stiri (erau exact ca mesele pe care trebuia sa le luam..ne luam portia dimineata, la pranz si seara), asa ca ne-au mai servit o gustare la ora 5.. Ce nu stiam noi pe atunci e ca provoaca indigestie..Am aflat pe parcurs si intr-adevar, stirile de la ora 5 au ajuns subiect de gluma, de bancuri, dar au continuat sa existe..ca si mancarea servita in taberele de la Navodari, mereu ajung copii in spital cu intoxicatie alimentara, dar mancarea acolo e la fel, servita constiincios si metodic..
Doar ca efectul stirilor de la ora 5 s-a extins..exact ca si prostia, e contagioasa..astfel incat si buletinul de stiri de la ora 19 a devenit..hm..ceva ce clar nu ar trebui sa fie de fapt..

Se spune ca un popor isi merita soarta si poate meritam cu varf si indesat sa ne fie prezentate sub forma de stire de interes public o sinucidere, o bataie cu parul si lopata, un viol, o biserica si barfele referitoare la preot ce roiesc printre enoriasii smeriti in fata lui Dumnezeu..Iar cand sunt prezentate stirile, ehhh..daca nu isi unduiesc vocea si nu folosesc intonatia de telenovela banuiesc ca dragii crainici nu isi primesc salariul..Am vaga impresie ca in loc de cursuri de dictie, prezentatorii sunt fortati sa ia cursuri de actorie..
Si ce e culmea e faptul ca acest gen de atitudini nu sunt altceva decat promovate spre a fi repetate..
Nu m-am mai uitat la TV de aproape 3 ani, si nu glumesc, dar de vreo 2 luni tot primesc in Spam stirile de la ProTv..varianta stirilor de la ora 5 sub forma de text, cu imagini graitoare si trimitere directa spre site-ul lor..Subiectele: sex, crime, violuri, morti, inmormantari, barfe, asa zisele vedete si viata lor..Credeam ca AcasaTV a fost creat pentru segmentul de public ce isi dorea asa ceva si speram ca Povestirile Adevarate sa le satisfaca aceste nevoi, dar se pare ca m-am inselat..

Las acum vorbele de duh ale lui George Stanca sa va aduca un zambet pe buze:
„Efectul ProTV...In ultima duminica m-a pus necuratul, ca Dumnezeu n-o facea, sa privesc, integral si neselectiv, un jurnal de seara la ProTV. Concluzia mea e bicefala. Ori s-a schimbat lumea, ori am eu ceva probleme cu ea.
Priviti: accidentul de la Scanteia stors pana la limita de a se vorbi cu mortii, apoi alte stiri, cu accidente, crime, batai tiganesti pe cel mioritic plai, beliri, impuscaturi pe strada la ceas de seara, o demolare de biserica de primaria Chiajna, mosia lui Mircea Minea. Si, la sfarsit, o veste mai soft: un roman din America a salvat de la inec o familie care se prabusise in apa cu masina. Om!

Dar, ce tara senzationala aveeeeeem! Dupa o asemenea sarabanda de stiri - duminicale, lejere, de vara!- eu mi-am uns cu sapun funia de spanzuratoare, Leana mea a vrut sa ia un pumn de diazepame, sa termine odata cu viata asta depresiva, iar pruncii si-au luat lumea-n cap.
Ceva este putred in Danemarca protevista: politica postului? Sau realitatea duminical-valaha este asta!? Se moare, se impusca, se taie cu suriu`, se beleste, loveste cu trenul, masina, caruta, buldozerul, se calca pe picior cu cilindrul compresor.”

Intrebari..
Dau stiri cu sinucideri, violuri, batai, etc pentru a fi repetate si astfel sa isi asigure viitoare subiecte de stiri? Daca da, e o strategie foarte inteligenta..
Dau asa ceva pentru ca asta cere de fapt masa?..Cel mai probabil asa e..
Si, cea mai importanta dintre intrebari, avand in vedere ca mass media e a patra putere in stat...Unde dracu o sa ajungem?..Nu stiu daca bagara-ti de seama, dar viitorul e cam sumbru prin prisma stirilor proteviste..

PS: Multumesc mamei care a crezut in mine, prietenilor si familiei pentru ca m-au incurajat mereu sa fac asta...Ma gasiti cu venele taiate si cu funia de gat in baie..ca poate asa ajung si eu vedeta la ProTv..