vineri, 6 august 2010

Criza, dar ce fel de criza?

Criza economica?


Pe dracu economica! Aia e a SUA si a tarilor in care au existat giganti industriali si investitori grasi, deci criza noastra carpato-danubio-pontica nu are a face cu criza lor. Fiecare cu jucariile lui, fiecare cu criza lui.

Printre renumitele masuri pe care le simtim pe pielea noastra, fie ca ne lipseste pampersul de la dos, fie ca ni se taie somajul, sporurile, salariile sau pensia - care si asa se ducea pe medicamente -, vedem ca nu au facut decat sa adanceasca criza. Adica, ok, tai, inteleg ideea de masura anti-criza si necesitatea de a iesi din ea, dar oferi ceva in schimb. Daca nu poti oferi servicii medicale si de asistenta sociala de calitate in cazul in care eu, muritor de rand, sunt impozitat de ma ustura orificiile si am nevoie de ele, ofera-mi altceva.

Dar daca nici macar chestiile elementare nu pot fi oferite, macar o speranta, un vis, ca e gratis sa visezi. Sa stii sa cladesti si sa sustii acea speranta, acel vis, prin discursuri publice coerente si cu priza la public. Da, eu cetatean al Romaniei, care mai stie cate ceva si despre manipulare si persuasiune, da, eu prefer sa fiu mintita frumos, sa mi se spuna ca facem efortul asta pentru mai bine, ca se asteapta sa ne sustinem economia si sa ne relansam, ca eu, TANARUL, o sa am o sansa aici si sa nu ma mai las tentata de viata de acolo care face bine la trup, ci sa prefer viata de aici care face bine la suflet.

Si sa presupunem ca tu Boc nu ai priza la public, ca poate ai ceva in cap, dar nu esti in stare sa iti ambalezi marfa si sa o vinzi. Eh, pai trageti un purtator de cuvant capabil, aduna o gloata de ministri tehnocrati si convinge-ma pe mine cetateanul ca suportam cu totii repercursiunile, astfel incat sa nu imi vina sa ma spanzur din cauza datoriilor la banca si a faptului ca nu am ce sa le pun copiilor pe masa, sa nu imi doresc moartea, eu batran care nu imi mai permit nici medicamentele pentru suferintele de zi cu zi, eu tanar sa nu imi iau picioarele la spate si sa dau o proba de maraton spre Vest.

Dar nu poti. Nu. Tu politicianule nu ai cum sa faci asta pentru ca nu e vorba de o criza economica. La noi e altceva si mult ai incercat sa ne spui ca e o criza economica, atat de multe ori incat noi chiar am ajuns sa credem asta si sa spunem si noi mai departe acelasi mesaj.

O minciuna spuna de multe ori ajunge sa fie considerata adevar!


Dar ce este acest altceva? Este un altceva cu numele de criza culturala si de identitate. Iar eu, ingrata, dau vina pe tine, cand de fapt sunt la fel de vinovata ca si tine, cand si colega de la munca e la fel de vinovata, si bunica mea la fel, si tu, cel care citeste, doar ca doare sa spunem ca e si VINA noastra.

To Be Continued...

Niciun comentariu: