marți, 14 septembrie 2010

Intre tragedie si comedie!

Intre tragedii si comedii suntem noi, mai precis, viata noastra!

Cand esti la gradinita, la petrecerea de Craciun si te asezi in poala lui Mosu, dar il tragi de barba si vezi ca e baiatul educatoarei, ai cam prima tragedie adevarata din viata ta. Jur! Eu am plans saptamani intregi cand am aflat ca Mosul nu exista. Dupa cativa anisori, repetandu-se povestea cu surioara mea mai mica, mi s-a parut intreg episodul o tragi-comedie, iar acum clar este o comedie neaosa!

A doua tragedie din viata o ai in momentul in care iti dai seama ca parintii tai nu au puteri speciale, nu sunt cei mai puternici oameni din lume, sau cand vrei sa te faci mare, mare ca mama ta, sa iti dai seama ca mama ta are doar 1,54 in inaltime.

Mai sunt tragediile din scoala, alea cu note, profesori, colegi rautaciosi si prieteni adevarati a caror falsitate e poleita cu o bruma de amicitie. Dupa urmeaza cele cu prima iubire, cele cu prima despartire, cele cu primul deces la care esti constient de ce inseamna acest lucru, cele cu primele greseli a caror repercursiuni te pun la pamant!

Mai sunt apoi tragediile naturale, dar pe alea noi nici nu le prea bagam in seama. Mai importante sunt tragediile noastre interioare, ca nu poti sa obtii o viza, sau ca nu poti sa iubesti, sau ca iubesti prea mult! Sau tragedie si mai mare, de ce devii insensibil!
Da-o naibii de calota glaciara si de iarna glaciara, da-l incolo de petrol de la BP, ce imi pasa mie de fauna si flora distrusa? Ce superficiala sunt in miopia mea!

Uite asa imi dau seama ca tot ce patim negativ in viata ni se pare o tragedie, tragedie personala si irevocabila, apoi se transforma in tragi-comedie, pentru ca peste ani sa devina o comedie de 2 bani! In tot acest timp suntem prea preocupati de tragediile noastre false si nu avem ochi si pentru tragediile din jurul nostru!

Ar trebui sa mai deschidem ochii din cand in cand, iar in ceea ce priveste renumitele tragedii personale, sa le luam la misto de cand le ginim aparitia!

3 comentarii:

Edi spunea...

Din tragedii trebuie luata doar invatatura !!!

Anonim spunea...

Viata e o tragedie vazuta de aproape, dar o comedie vazuta de la distanta. Chaplin. :)

Alina Badura spunea...

Asa e Condeera, stia el bine Chaplin ce zicea, mai ales ca a vazut viata in toate vesmintele ei, fie ele ponosite sau aurite!