joi, 23 septembrie 2010

Ne asteapta o cutremurare

Sunt din Vrancea.
Sunt obisnuita sa se mai simta cate un cutremur! Cand eram mica si buni ma trezea din somn pentru ca e cutremur, ma intorceam pe partea cealalta si adormeam la loc. In liceu, cand se miscau in timpul unui cutremur obiectele din laboratorul de chimie unde am invatat timp de 4 ani, ne busea rasul. Pentru noi, micile cutremure erau ca un banc slabut!

In schimb, in ceea ce priveste pregatirea in caz de urgenta, sa stiti ca asta nu e luata in gluma. Tin minte si acum simularile pentru catastrofa si fuga pe strada principala, stiu inca cum se foloseste un extinctor, ce tip si in functie de sursa focului, in asa fel incat sa nu inrautatesc treaba. Stiu sa dau primul ajutor si in caz de incendiu stiu unde sa stau pentru a imi oferi un minim de siguranta.
Imi aduc aminte ca in momentul in care am intrat in facultate am zis, „Hm, asa nu se darama, uite ce ziduri, a fost a Securitatii, asa ca as vrea sa fiu aici in caz de cutremur mare!”

Asa cum cei care stau in Constanta stiu sa inoate, eu stiu cam cu ce se mananca cutremurele.

Vad in ziare ca se anunta un cutremur de mare magnitudine cu sursa in „zona Vrancea”, si de data asa nu il mai anunta ai nostri, ci vecinii, oamenii de stiinta ai Institutului de Geofizica din Kiev. Ei si-au evaluat eventualele zone afectate si au anuntat ca in special locuitorii Crimeii vor avea de suferit.

La noi, in afara de binecunoscutele buline, ce se face? Stim ce sa facem in Bucuresti in caz de dezastru? Fac fata spitalele? Dar traficul?
Stiti si voi raspunsul!

Am mai vazut comentarii cum ca e o sperietura pentru cei care trebuie sa isi faca asigurarea obligatorie a locuintei, dar nu sunt de acord cu aceasta idee. Nu iti trebuie amenintare penru a te asigura, ci direct un cutremur mare. Asa suntem noi. Degeaba ne ameninti daca nu ne si arati ce am putea pati!

In rest, „cutremurata” de mine va trimite pe la sursa .


Sa va tineti bine cand ne-om cutremura!

Niciun comentariu: